احتمالا تعدادي از شما عزيزان تصميم گرفته ايد كه يك وب سايت جديد فروشگاهي و يا … براي كسب و كار خود راه اندازي كنيد. اما نمي دانيد كه بايد از كجا شروع كنيد و چه نكاتي را بايد در طراحي سايتفروشگاهي رعايت كنيد تا بتوانيد سايتي مدرن، قدرتمند و كاربرپسند داشته باشيد. به همين منظور تصميم گرفتم مقاله اي تهيه كنم و در آن اصولي را كه بايد در مراحل طراحي سايت به آنها توجه كنيد را براي شما ذكر كنم. پس توصيه مي كنم كه اين مقاله را با تمركز كافي و در فرصتي كه زمان آزاد داريد مطالعه كنيد و نكات آن را به خاطر بسپاريد.

  • داشتن هدف روشن و مشخص:

تقريبا همه كسب و كارها داراي وب سايت هاي متفاوتي هستند، زيرا هر كدام هدف متفاوتي دارند. براي مثال سايتي كه مي خواهد كالاي خاصي را به كاربر بفروشد داراي ساختار متفاوتي است نسبت به سايتي كه مي خواهد يك سرويس را ارائه دهد و در زمينه خاصي تبديل به مرجع شود. بنابراين ابتدا هدف خود را تعيين كنيد تا بتوانيد برنامه ها و ساختار سايت خود را در راستاي همان هدف دنبال كنيد. به ياد داشته باشيد كه هدف از مهمترين اصول براي شروع هر كاري است.

  • انتقال هدف سايت به صورت سريع و واضح به بازديدكنندگان:

بايد محتوايي را براي سايت خود تهيه كنيد كه در آن هدف سايت به صورت سريع و واضح به بازديدكنندگان انتقال داده شود و تمام اهدافي كه سايت آن را دنبال مي كند نيز در آن ذكر شود. سپس محتواي توليدي را در صفحه درباره ما قرار دهيد. طبق تحقيقات موسسه براكت، زماني كه بازديدكنندگان با سايتجديدي مواجه مي شوند ابتدا به دنبال اين مي گردند كه سايت چه كاري را انجام مي دهد و بعد از آن به دنبال منافعي مي روند كه سايت براي آنها در نظر گرفته است.

  • استفاده از بلاگ:

سايت شما بايد داراي بلاگ باشد تا در آن بتوانيد محتواي توليدي خود را قرار دهيد و دانش افراد را در مورد حوزه اي كه در آن فعاليت مي كنيد افزايش دهيد و يا در مورد ساخت و طراحي محصولي جديد به آنها خبر دهيد. در واقع بلاگ براي اين منظور استفاده مي شود كه تخصصتان را به بازديد‌كننده نشان دهيد. بازديدكننده زماني كه متوجه شود شما در حوزه خود متخصص هستيد، به شما اعتماد مي كند.

  • از دامنه رايگان استفاده نكنيد:

براي اينكه بتوانيد اعتماد و اطمينان بازديدكنندگان را جلب كنيد بايد از دامنه اي استفاده كنيد كه صاحب آن شما هستيد. اين مهم به بازديدكنندگان اين اطمينان را مي دهد كه شما داراي برنامه و پشتوانه هستيد و براي همين سايت را در دامنه اي كه صاحب آن خود شما هستيد قرار داده ايد. همچنين اين مسئله كمك مي كند كه آدرس اينترنتي شما آسان تر در ذهن بازديدكنندگان بماند. فقط كافي است به اين سوال پاسخ دهيد كه www.yoursite.com راحت در ذهن مي ماند يا www.yoursite.wordpress.com . 

  • براي انتخاب هاست توسعه كسب و كار را در نظر بگيريد:

قبل از اينكه دامنه اي را انتخاب كنيد بايد به اين مسئله فكر كنيد كه آيا مي خواهيد در آينده كسب و كار خود را گسترش دهيد و يا اينكه كسب و كار شما كوچك باقي خواهد ماند. به عنوان مثال سايت هايي كه بر روي پلتفرم wix و يا squarespace قرار مي گيرند فقط براي كسب و كارهاي كوچك مناسب هستند و نمي توان آنها را توسعه داد. بنابراين براي اينكه در آينده مجبور به انتقال سايت خود به هاستي جديد نشويد همين الان تصميم بگيريد كه مي خواهيد كار خود را توسعه دهيد يا خير. زيرا انتقال سايت از يك هاست به هاست ديگر مي تواند آسيب به سايت وارد كند.

منبع: نيوز سئو