بهينه سازي سئو و طراحي فروشگاه هاي اينترنتي

طراحي سايت، سئو و فروشگاه اينترنتي

بهينه سازي سئو و طراحي فروشگاه هاي اينترنتي

۱۷ بازديد

در طول دهه هاي گذشته ، تجارت الكترونيك به عنوان محبوب ترين و كامل ترين گزينه خريد و فروش آنلاين كالاها ظهور كرده است. با اين كه اين فناوري، روند خريد مشتريان از ميان كالاهاي بسيار را آسان نموده ولي ، دنيايي از كالاها و خدمات و حتي مشتريان پيش رويمان مي گذارد كه تاكنون با آن ها سروركار نداشته ايم. با اين وجود، بيشترفروشندگان همچنان درصدد بهبود فروشگاه هاي آنلاين خود هستند تا رضايت بيشتر مشتريان را با ارائه تجارب خريد عالي و برتري جستن از رقبا به دست بياورند.

بهينه سازي فروشگاه آنلاين به معناي پيمايش هاي آسان و يا طراحي موبايل پسند آن نيست، بلكه در خصوص ساختار زيبا و سئو پسند آن مي باشد.  از آن جايي كه بهينه سازي موتور جستجو منجر به رتبه بندي برتر وب سايت شما در گوگل خواهد شد ،در اين مطلب قصد داريم چند نكته كاربردي در خصوص بهينه سازي موتور جستجو يا سئو با شما در ميان بگذاريم:

 

جستجوي كاملا ساده با كاركرد كاملا خودكار

 

طراحي جعبه جستجو يكي از مهم ترين اجزاي طراحي فروشگاه اينترنتي مي باشد به خصوص وفتي قصد خريد كالا از يك فروشگاه را داريم.  اين جستجو ها به كاربران كمك مي كنند به سرعت هر آنچه را در جستجويش هستند، بيابند. جعبه هاي جستجو نه تنها باعث افزايش نرخ تبديلات مي شود بلكه تجربه كلي خريد رضايت بخش و آسان را براي كاربران به ارمغان مي آورند.

از آنجايي كه تعداد بسياري از فروشندگان آنلاين از كليد واژه هاي صحيح براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي كنند، ادغام عملكردهاي كاملا خودكار با جعبه جستجو جهت نمايش نزديك ترين هماهنگي ها بسيار ضروري است. اين همان عملكرد مشابهي است كه گوگل براي تكميل جملاتتان پيش از تايپ نمودن آن ها به كار مي برد.

 

بهينه سازي سايت فروشگاهي

 

از افكت ها و هاورهاي مختلف مانند "مشاهده سريع" استفاده كنيد

 

به علت كمبود زمان، بارگيري صفحات اضافي يا تنظيمات شخصي، بسياري از خريداران  از كليك كردن بر روي گزينه هاي فردي براي دريافت اطلاعات بيشتر اجتناب مي كنند. براي از بين بردن اين مساله، بايستي گزينه  پيش نمايش هاي سريع را به صفحه دسته بندي خود، صفحات جستجو، صفحه سبد خريد يا هر صفحه ديگري بيفزاييد. پيش نمايش سريع يكي از ويژگي هاي بسيار آسان بوده كه به مشتريان اجازه مي دهد به سرعت جزئيات محصول را از طريق يك پنجره پاپ آپ و بدون ترك صفحه فعلي اسكن نمايند.

 

طراحي وب سايت هاي فروشگاهي

 

استفاده از فرآيندهاي پرداخت خطي

 

 آيا قصد داريد اغلب از وب سايت هايي خريداري نماييد كه كاربران را با يك تجربه پرداخت طولاني و خسته كننده مواجه مي كنند؟ مطمئناً اينچنين نيست. به اين دليل كه فرآيند پرداخت بايستي بسيار ساده و تا حد ممكن دوست داشتني باشد. يعني هيچ عامل مزاحم و يا تبليغات حواس پرت در طول فرآيند پرداخت ظاهر نشوند. روش هاي متعددي براي بهينه سازي فرآيند خريد به منظور افزايش تبادلات وجود دارد. اولين چيزي كه بايد انجام دهيد، از ميان برداشتن اجزاي اضافي و مزاحم از صفحه پرداخت مي باشد. بهتر است از صفحات منفرد پرداخت به جاي صفحات چندگانه استفاده كنيد زيرا تبادلات بالاتري در بر دارند.

 

طراحي  سايت فروشگاهي

 

نمايش دقيق ميزان موجودي محصول در سايت

 

وقتي كالايي در فروشگاه تمام شود، چه مي كنيد؟ آن را از وب سايت حذف كرده يا ميگذاريد در وب سايت باقي بماند؟ از ديدگاه سئو، اين ايده خوبي نيست كه كالايي را از فروشگاه اينترنتي حذف كرد اما از منظر كسب و كار ،شما بايستي به طور دقيق در خصوص ميزان موجوديت محصولتان  توضيح دهيد. به جاي اين كه محصولاتي را كه به اتمام رسيده اند از وب سايتتان حذف كنيد، در صفحه ديگري از ميزان دقيق محصولاتتان و زمان به پايان رسيدن آن ها صحبت كنيد. مي توانيد گزينه " وقتي كالايي رو به اتمام است، به من خبر بده" را فعال كنيد تا كابران به محض تماشاي محصول و آگاهي در خصوص اتمام آن، منتظر رسيدن كالا بمانند.

 

 

طراحي سايت بهينه

 

افزودن ليست علاقه مندي ها به وب سايت هاي فروشگاه آنلاين

 

اين يكي از ويژگي هاي مهمي است كه تاكنون ناديده گرفته شده است. بازديدكنندگان، به هنگام مشاهده محصولي در وب سايت فروشگاه شما، بلافاصله اقدام به خريد نمي كنند. به زمان كافي براي فكر كردن، مقايسه قيمت با محصولات خرده فروشان و نيز تبادل نظر با دوستان و اعضاي خانواده خود دارند. افزودن ليست علاقه مندي، راه حلي ايده آل براي غلبه  بر اين مساله مي باشد. به هنگام ادغام  ليست علاقمندي ها با فروشگاه آنلاين خود، بازديد كنندگان را مجبور نكنيد وارد سيستم ثبت نام شوند. نگاهي به نرم افزار محبوب shopify بيندازيد تا ببينيد دقيقاً چه نوع ليست هاي علاقمندي را مي توانيد در طراحي وب سايت خود بگنجانيد.

 

 

طراحي سايت فروشگاه آنلاين

 

 

بهينه سازي داده ها و اطلاعات

 

يافتن كليد واژه هاي معتبر و جملات مرتبط با اهداف وب سايتتان، يكي از مهم ترين نكاتي است كه براي افزايش ترافيك و بازديد از فروشگاه اينترنتي خود به آن نياز داريد. همين امر باعث رتبه بندي بالاي شما در گوگل، ياهو و بينگ خواهد شد. براي اين منظور ، بايستي از ابزارهاي مفيد جهت يافتن برترين كليد واژه ها استفاده نماييد. ابزارهايي همچون  Google AdWords Keyword Planner PlannerKWFinderKeyword Tool.io. پس از اينكه كليد واژه هاي خود را انتخاب نموديد ، در مرحله بعد بايستي توصيفي كاملي از  " Meta descriptions"  ، تگ هاي هدر " “ heading tags  ، تگ هاي آلت " “alt tags  و محتواي صفحه خود در خصوص كليدواژه هايتان بيفزاييد.اين كار منجر به بهبود و سرعت رتبه بندي شما در گوگل خواهد شد كه در نهايت به مشتريان بالقوه كمك خواهد كرد تا به سرعت و به آساني آنچه را كه دنبال آن هستيد پيدا كنند.

 

بهينه سازي و سئو سايت

 

پرهيز استفاده از محتواي تكراري در سايت

 

يكي از بدترين اشتباهاتي كه وب سايت هاي فروشگاه آنلاين مرتكب مي شوند، استفاده از توضيحات و محتواهاي تكراري براي محصولات به جاي توليد محتواي غير تكراري و منحصر به فرد براي وب سايتشان مي باشد. با اين كار، موتور جستجو گر گوگل به سرعت به تكراري و كپي برداري متن شما پي برده و رتبه تان را بسيار پايين مي آورد. بنابراين براي حفظ امنيت و به حداكثر رساندن نتايج موتورهاي جستجو و همچنين جذب بازديدكنندگان براي خريد حداقل 200 كلمه غيركپي از ويژگي هاي فروش منحصر به فرد و قانع كننده براي هر صفحه محصول بنويسيد.

 

از كلمات و عبارات پربار در محتواي وب سايت استفاده نماييد.

 

عبارات با كيفيت و پربار كه با عنوان " نشانه اي از ساختار معطوف" شناخته مي شوند، همان كدهاي HTML هستند كه مي توانيد به كد وب سايتتان بيفزاييد تا موتور جستجو خيلي بهتر بتواند به محتواي يك صفحه از وب سايت پي ببرد. در مورد وب سايت هاي فروشگاهي، اين ها شامل جزئيات محصولات همچون قيمت، موجوديت محصول، محل بارگيري آن و يا ميزان ستاره هاي آن مي باشند. با وجود اين كه اين نشانه ها نمي توانند منجر به بهبود رتبه بندي شما شوند، ولي ترافيك وب سات شما را بالاتر برده اين به نوبه خود منجر به افزايش نرخ تبديلات خواهد شد.

 

سئو حرفه اي سايت

 

افزايش سرعت وب سايت

 

آيا مي دانيد يك ثانيه تاخير در بارگيري صفحه يك وب سايت، نرخ تبديل را حدود هفت درصد كاهش مي دهد؟ كاربران معمولا سايت هايي كه به كندي باز مي شوند علاقه اي ندارند و ممكن است در صورتي كه لود شدن وب سايت به درازا بكشد صفحه را ببندند و به وب سايت ديگري مراجعه نمايند. همچنين سرعت لود شدن وب سايت يكي از فاكتورهاي رنكينگ موتورهاي جستجو مي باشد و در صورتي كه بتوانيد سايتي با سرعت بالا به كاربران خود ارائه نماييد رتبه بهتري در موتورهاي جستجو خواهيد گرفت و سرعت وب سايت در سئو و بهينه سازي سايت موثر خواهد بود. يكي از دلايل محبوبيت موتور جستجوي گوگل نيست به ساير موتورهاي جستجو سرعت بالاي ارائه لود شدن وب سايت و نتايج ارائه شده توسط آن مي باشد كه آن را از ساير موتورهاي جستجو متمايز مي سازد.

 

افزايش سرعت سايت

 

ثبت اطلاعات كسب و كار شما در گوگل

 

در نهايت كار بايستي يك حساب كاربري در گوگل با عنوان Google My Business ايجاد نماييد كه مي تواند موقعيت مكان، ساعات بازديد ،اعداد محتواي لازم و URL هاي محصول را در اختيار كاربران قرار دهد.  در دنياي تجاري امروز مي توان از طريق  صفحه “Google Brand” با كاربران و مصرف كنندگان مجازي متعددي در سرتاسر دنيا آشنا شد و كسب و كار تجاري خود را رونق داد.

 

 

طراحي سايت حرفه اي

 

سايت منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.